65-plusser droomt van geoorloofd vreemdgaan

Erotiekwinkel Christine le Duc geheel vernieuwd

08 SEPTEMBER 2014, WALSOORDEN
Samenvatting
De favoriete seksfantasie van 65-plussers is om een keer met toestemming van de partner vreemd te gaan. Onder jongeren van 18 tot 24 jaar is het juist de minst populaire fantasie. Naarmate de leeftijd stijgt neemt ook de populariteit van deze fantasie toe. Dat blijkt uit onderzoek van de geheel vernieuwde erotiekwinkel Christine le Duc onder 1058 mensen.

De favoriete fantasie van Nederlandse vrouwen is om seks te hebben op een openbare plaats. Mannen dromen ervan om de liefde te bedrijven met meerdere personen. Bij de vrouwen staat seks met meerdere personen op de tweede plaats, gevolgd door het spelen van een erotisch rollenspel. Bij de mannen staat seks op een openbare plaats op plek twee, seks met een beroemdheid op plek drie. Bij de vrouwen is het opnemen van een seksfilm de minst populaire fantasie, terwijl mannen het minst te porren zijn voor een vrijpartij met iemand van hetzelfde geslacht.

Taboes doorbreken
Christine le Duc wil de taboes die nog op seks rusten doorbreken en spoort mensen aan om hun fantasieën uit te laten komen en hun belevingen te delen. Het nieuwe motto van het bedrijf is dan ook ‘Live your fantasy’. In de 31 filialen kunnen bezoekers erotiek beleven: ze zien, ruiken, horen en voelen dat het om meer draait dan alleen producten. De ombouwoperatie van de winkels is inmiddels van start gegaan en komende zaterdag opent in Hilversum het eerste vernieuwde filiaal zijn deuren.

Nog wat interessante statistieken uit het onderzoek: 14 procent van de ondervraagde vrouwen noemt zichzelf biseksueel, tegenover 10 procent van de mannen. Van de mannen noemt 5 procent zichzelf homoseksueel, van de vrouwen ziet 4 procent zichzelf als lesbienne. Het onderzoek werd uitgevoerd door Newcom Research.

Persoonlijk advies
Iedere klant heeft een behoefte, een vraag, een probleem of een wens. Door het offline en online aangaan van een dialoog kan Christine le Duc klanten beter van dienst zijn. Indien gewenst geeft de erotiekwinkel persoonlijk advies, aanbiedingen op maat en informatie over de behoeftes en de belevingswereld van de klant.

Steeds meer filialen organiseren informatieavonden waarop kennis uitgewisseld wordt met lokale GGD’ers, seksuologen en vrouwenartsen. Regelmatig verwijst winkelpersoneel door naar deze hulpverleners, maar omgekeerd gebeurt dit ook steeds vaker. Bovendien weten de overwegend vrouwelijke verkoopsters van Christine le Duc precies wat er speelt, waardoor ze een goede informatiebron zijn.

Over Christine le Duc

Christine le Duc is onderdeel van Beate Uhse, het grootste erotiekconcern van Europa. De onderneming bestaat nu 68 jaar en is beursgenoteerd in Duitsland. De groep bestaat uit in totaal 96 winkels, een grote e-commercedivisie, een groothandel en een printdivisie (catalogussen). De Beate Uhse Groep is actief in 11 landen in Europa. De omzet bedroeg in 2013 ruim 142 miljoen euro en het concern voert circa 20.000 producten. In Nederland zijn de retailketen Christine Le Duc en erotiekwarenhuis Pabo de bekendste merknamen.